Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
1. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Iłży prowadzi listy
oczekujących na świadczenia z zakresu specjalistyki ambulatoryjnej (poradnia leczenia
uzależnień i współuzależnienia od alkoholu oraz poradnia stomatologiczna), zgodnie
z zasadami, o których mowa w art. 20 i 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
2. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Iłży prowadzi
dokumentację medyczną zawierającą dane i informacje medyczne dotyczące stanu
zdrowia pacjentów oraz udzielanych świadczeń zdrowotnych w zakładzie.
Dokumentacja dzieli się na:
1) dokumentację indywidualną - odnoszącą się do poszczególnych pacjentów
korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu,
2) dokumentację zbiorczą - odnoszącą się do ogółu pacjentów korzystających
ze świadczeń zdrowotnych zakładu lub określonych grup tych pacjentów.
Dokumentacja indywidualna jest prowadzona dla poszczególnych pacjentów
korzystających ze świadczeń zdrowotnych na formularzach lub drukach, a w szczególnie
uzasadnionych przypadkach w innej formie pisemnej (historia zdrowia i choroby,
historia choroby, skierowania, zaświadczenia, orzeczenia, karty informacyjne).
Dokumentacja zbiorcza prowadzona jest w formie ksiąg, rejestrów, formularza
lub kartotek. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21.XII 2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
3. Zakończoną dokumentację indywidualną oraz zakończoną informację zbiorczą
przechowuje archiwum zakładu.
4. Dokumentację medyczną ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz pogotowia
ratunkowego przechowuje SPZZOZ - Szpital Rejonowy w Iłży.
5. Okresy przechowywania dokumentacji medycznej:
- dokumentacja zakładu - 20 lat,
- dokumentacja indywidualna, w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia
ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym nastąpił zgon.
Po upływie okresów dokumentacja zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający
identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
6. Jeżeli zadania zlikwidowanego zakładu przejmuje inny zakład, zakład ten przejmuje
dokumentację bieżącą i archiwalną zakładu likwidowanego.
7. Sporządzanie wyciągów, odpisów lub kopii pacjenta (wnioskodawcy)
wydaje się nieodpłatnie.
8. Udostępnianie dokumentacji wewnętrznej pacjenta na zewnątrz zakładu organom
i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów następuje na podstawie
decyzji Kierownika zakładu (przy zachowaniu poufności i ochrony danych osobowych za
pokwitowaniem i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli udostępnia się oryginał
dokumentacji).
9. Prowadzenie i archiwizowanie ksiąg rachunkowych reguluje ustawa o rachunkowości
(zakład prowadzi archiwum ksiąg).
email: gzozilza@gmail.com tel.:48 6163367 , w dniu: 17‑10‑2023 12:27:27
email: biuro@finn.pl tel.:(42) 206 66 01 , w dniu: 17‑10‑2023 12:27:27
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|